امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

مهدویت - ظهور و نشانه های آن (زمان ظهور)



 ظهور ونشانه های آن

 



ظهور

 

وقتی سخن از ظهوربه میان می آید، احساس دلپذیری به آدم می دهد. گویی درفضای


باغی سبز و کنار نهری جــاری نشسته است و به آواز خوش بلبلان گوش می دهــد.


آری؛ ظهور زیبایی ها و انتشار خوبی ها، جـان وتن خستگــان را نشــاط می بخشد و 


برق شادی در چشمان امیدواران روشن می کند.


در این بخش، درباره ظهور مهدی(عج) وآنچــه در سایه سار حضــور عینــی او رخ 


خواهد داد، سخن می گوییم وبه تماشای جمال بی مثالش بی حجاب غیبت می نشینیم.


زمان ظهور


یکی از پرسش هایی که همواره ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده، این 


است که امام زمان (عج) چه زمــانی ظهور می کند و آیــا برای ظهور، وقتی تعیین


 شده است؟


پاسخ، این است که بر اساس سخنان پیشوایان دینی زمان ظهور بر مردم مخفی است.



امام صادق(ع) در این باره فرمود:


ما نه در گذشته برای ظهور وقتی را تعیین کردیم ونه در آینــده 


وقت تعیین می کنیم.*



بنابراین کسانی که برای ظهور ، زمان مشخصی را تعیین می کنند، قابل اعتنا نیستند.


این مطلب در روایات مورد تاکید قرار گرفته است.



امام باقر(ع) به یکی ازاصحاب خود که از زمان ظــهور سوال 


کرد فرمود:


وقت گذاران، دروغ می گویـند، وقت گذاران دروغ می گوینــد، 


وقت گذاران دروغ می گویند.**



از ایـن گونه روایــات به خوبی می توان فهمیــد که همــواره کســانی بوده انــد که بــا


انگیزه های شیطانی، برای ظهور،زمان تعیین می کرده اند. چنین افرادی در آینده هم


وجود خواهند داشت؛ به همین سبب پیشوایان معصوم(ع) از شیعیان خواسته اند که در


 برابر وقت گذاران بی تفاوت نباشند؛بلکه آن ها را تکذیب کنند.



امام صادق(ع) در این زمینه به یکی از اصحاب خود فرمود:



از تکذیب کردن کسی که برای ظهور وقت تعیین می کند، هیچ 


پروایی نداشته باش؛ چرا که ما برای کسی وقت ظهوررا تعیین


 نکرده ایم.***


 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

منابع و توضیحات:


*الغیبة طوسی، فصل7، ح412، ص426.


**همان، ح411، ص425.


***همان،ح414،ص426.


 


 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نومه دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 01:41 http://black-hole-quran.blogfa.com/

ممنون از نظرتون ، 1-برای ترجمه خودم با نرم افزار بابیلون اون هم دست و پا شکسته معنی می کنم البته خداوند در پس آیه ای فرموده بود روزی زبانهای مختلف رو برایم باز می کنه ولی یک سایت http://targoman.com/ برای ترجمه خوبه ولی متون کوتاه چون داخلش کلمات پس و پیش میشن باید کمی دقت کنید ، برای تبادل لینک ممنونم باشه من موافق هستم ، در مورد مطالب ام هم تو سایت بلاگفا به ادرس http://black-hole-quran.blogfa.com/ بیشتر گذاشتم که البته احساس می کنم به دلیل حجم بالا تر بازدیدکنندگان از آمریکا از وبلاگم در بلاگفا که شاید در روز دو سه بار توسط دو سه نفر بطور حتمی چک می شوند که مردم ایران خواب هستند ولی آمریکایی و آلمانی و انگلیسی ها به آن علاقه شدید تری نشان دادند که بلاگفا بسته شد منم نتونستم ادامه مطالب رو اونجا بنویسم برای همین هر جایی که پیدا می کنم مطالب رو اونجا درج می کنم چون وقتش برسه مردم به دنبالم میگردند ولی پیدایم نمی کنند احساس می کنم دارم به موقع آیه 5 سوره اسراء نزدیک می شوم . حتماً تمام آدرس بلاگفامو ببینید به اسم نومه تمام مطالب رو می تونید برای خودتون درج کنید البته برای اینکه براتون دردسر نشه می گم به اسم خودم بنویسد وگرنه هدف من فقط رسوندن مطلب بود و بس ... چون یک عده ای به این موضوع واکنش بدی نشان می دهند ولی این قضیه برای من ایجاد شده و مثل چشمه ای هست که تموم نمیشه از درمان امراض بگیر تا ساخت سلاح و ... همه چیز در قرآن دیدم و می بینم ولی برای مردم تکان دهنده هستند و دارم مهیای نبرد بزرگی با دشمنان تشیع می شوم باز هم ممنونم شاید و شاید من یکی از آن 5 علامت باشم و دیر آمدن آقا هم بخاطر این موضوع باشد شاید ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد