امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

مهدویت - ظهور ونشانه های آن - (نشانه های حتمی ظهور)


ظهور ونشانه های آن

 


نشانه های حتمی ظهور




مهم ترین بخش علائم ظهور ، نشان هایی است که با عنوان علائم حتمی در روایــات


متعدد آمده اند و علما و اهل حدیث بیش از سایر علائم  به آن ها توجه کرده و آن هــا


 را پذیرفته اند.


امام صادق (ع) فرمود :


قیام قائم ما پنج نشانه دارد؛ خروج سفیانی، یمانی، ندای آسمانی،


 کشته شدن  نفس زکیه و خسف بید اء.در این بخش لازم است بـا 


توجه به روایات، این نشانه ها را بیشتر و بهتر بشناسیم.


الف. خروج سفیانی



خروج سفیــانی یکی از علائم حتمی است که در روایــات فراوان آمــده و ایــن گونــه


 توصیف شده است:


سفیــانی، مردی از نســل ابوسفیــان است که اندکی پیش از ظور قیــام می کنــد. او از 


عنــاصر فــاسدی است که بــا تظاهر به دینداری، گروه بسیـاری را فریب می دهد ودر


 بخشی از کشورهای اسلامی کشتار فراوان می کند و بــا مخالفان خود به شکل فجیعی


 برخورد می کند.


امام صادق (ع) درباره او فرمود:


اگر سفیانی را ببینی ، پلیدترین مردم را مشاهده کرده ای.*



شروع قیام سفیانی در ماه رجب است و پس از تصرف شــام  ومنــاطق اطراف آن به 


عراق حمــله کرده، در آنجــا به کشتــار گستـرده ای دست می زند. بر اســاس بعضی 


روایات ، مدت حکومت او نُه ماه است و از ابتدای خروج تا کشته شدن او، پانزده ماه 


طول می کشد.**


ب. خَسف بَیداء



«خسف» به معنــای فرو رفتن و«بیــداء» به نــام منطقه ای میــان مکه ومدینه است. 


مقصود از «خَسف بیداء» این است که سفیانی، لشکری را برای مقابله با امــام مهدی


(عج) به سمت مکّه گسیل می دارد . هنگامی که لشکر او به منطقه بیداء می رسد، به


 صورتی معجزه آسا در زمین فرو می رود.


این رویداد به عنوان یکی از علائم ظهــور در روایــات شیعــه و سنی آمده است ودر 


روایات شیعی از نشانه های حتمی است.


امام باقر(ع) در این باره فرمود:


به فرمانده سپاه سفیانی خبر می رسد که مهدی(عج) به سوی مکه


 رفته است، پس لشــکری را در پی او روانــه می کنــد؛ ولی او را 


نمی یابد... چون لشکر سفیانی به سر زمیــن بید اء رسیــد، نــد ا 


دهنده ای از آسمان آواز می دهـد:«ای سرزمیــن بید اء ! آنــان 


را نــابــود کــن»؛ پــس آن  ســرزمــین، لشــکر را در خــود فرو 


می برد.***


ج. خروج یمانی



قیام سرداری از سرزمین یمن یکی دیگر ازعلائم حتمی است که اندکی پیش ازظهور


 ، رخ خواهد داد. وی که مردی صالح و مومن است بر ضد بدی ها و انحرافات قیام 


می کند و با تمام توان بـا بدی ها و تبــاهی ها مبارزه می کند. البتّه جزئیات حرکت و


 اقدامات او برای ما چندان روشن نیست.


امام باقر (ع) دراین باره فرمود:


...در میان بیرق ها[یی که قبل از قیام مهدی(عج)بلند می شود


] پرچمی هدایت کننده تر از پرچم یمانی وجود ندارد که آن پرچم


 هدایت است؛  چون بـه ســوی صــاحب شما[امـام مهدی(عج)


]دعوت می کند.****


د. صیحه آسمانی



یکی دیگر از علائم حتمی که پیش ازظهوراتفاق می افتد، صیحه(ندای) آسمانی است. 


این ندای آسمانی که براساس بعضی ازروایات، ندای جبرئیل(ع) است در ماه رمضان 


شنیده می شود.*****


از آنجا که قیام مصلح کل ، انقلابی جهانی است و همگان منتظر وقوع آن هستند، یکی


 از راه های آگاهی مردم جهان از این رویداد ، همین ندای آسمانی خواهد بود.


امام باقر(ع) فرمود:


قیام قائم (ع) تحقق نمی یابد، مگر اینکه ندا دهنده ای از آسمان 



ندایی دهد که اهل مشرق و مفرب ، آن را بشنوند.******



این صیحه همچنان که مایه شادمانی مومنان است، هشداری برای بدکاران است تا از


 کردار زشت خود دست کشیده، به حلقه یاوران مصلح جهانی بپیوندند.


محتوای این پیام آسمانی ، دعوت به حق و حمایت  از حضرت مهدی(عج) وپیــروی 


از آن حضرت است.


امام صادق(ع)فرمود:


ند ا د اده می شود به اسم او و اسم پدرش [که]:«آگــاه باشیــد به 


راستی که فلان پسر فلان*******[حجت بن الحسن العسکری]


 قائم آل محمد (ص) است . پس سخن او را بشنوید واز او اطاعت


 کنید.


[امام صادق(ع)فرمود:] در آن هنگــام هیچ صا حـب رو حی از


 آفریده های خدا باقی نمی ماند، مگــر اینکه این ند ا را خـواهیــد 


شنید ... و این، ند ای جبرئیل است.********



طبق بعضی از روایات  پس از شنسده شدن ندای آسمانی، از زمیــن نیز صدایی بلنــد 


می شود . این ندا از شیطان است که مردم را به گمراهی فرا می خواند ومی کوشـد تا 


مردم را از پیروی ندای آسمانی وبیعت با امام زمان (عج) باز دارد. بنابرین  جبرئیل،


مردم را به امــام حق فرا می خواند و شیطـان به سوی بــاطل و گمراهی. بدیهی است


آن هــا که در زمــان غیبت ، به امــام غایب معتقد بوده، به دنبال رضایت اویند در آن


روز نیز به ندای حق لبیک گفته و بدون هیچ تردیدی از امام خود پیروی خواهند کرد .


ه. قتل نفس زکیّه




«نفس زکیّه» به معنای انسان پاک و بی گناهی است که قتلی انجام نداده است.


یکی از علائم حتمی که بیشتر در روایات شیعه بیان شده، این است که جوانی بی گناه


 در مسجدالحرام بین رکن ومقام کشته می شود.


این رویداد به وسیله اهل مکه و در آستانه قیام امام مهدی(عج) خواهد بود.


امام باقر (ع) در حدیثی طولانی نقل فرمود ه اند:


قــائم (عج)به اصحــاب خود می فرمــاید :«ای قوم! اهــل مکه مرا


نمی خواهند؛ ولی من کسی را به سوی آنها می فرستــم  تـا حجت را 


بر ایشان تمام کنم»... پس مردی از اصحاب خود را می خواند وبه او  


امر می فرماید:«به سوی اهل مکه برو و بگو: "ای اهـل مــکه ! مــن


 فرستاده فلان[مهدی ]هستم. او خطاب به شما می گوید : ما اهل 


بیت رحمــت و معدن رسالت وخلافت هستیم و مـا فرزندان محمد


(ص)وسلاله پیامبرانیم وبه راستی که مورد ظلم و ستم قرار گرفتیم


واز زمانی که پیامبر از دنیا رفت، تا امروز، حق ما گرفته نشده است 


. پس اکنون ما شما را به یاری می خوانیم ما را یاری کنید " ».



چون آن جوان این سخن را بگوید مردم، اورا بین رکن ومقام می کشند


 او نفس زکیّه است. *********



برابر بعضی از روایات  بین کشته شدن نفس زکیه و قیام قائم آل محمد(ص)تنها پانزده


 شب فاصله خواهد بود.**********

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^



منابع و توضیحات:


*کمال الدین و تمام النعمة، ج2، باب57، ح10، ص557.


**الغیبة نعمانی، باب18، ح1، ص310.


***همان، باب14، ح67، ص289.


****همان، ح13، ص264.


*****همان،ص262.


******همان، باب18، ح14،ص265.


*******در روایات، معمولاً از امام مهدی(عج)به صراحت نام 


         نبرده اند که یکی از علت های آن، حفظ جان امام است.


********الغیبة النعمانی، باب16، ح6، ص301.


*********بحارالانوار، ج52، ص307،ح81.


**********کمال الدین وتمام النعمة، ج2، باب57، ح2،ص554.




نظرات 1 + ارسال نظر
نومه دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 00:04 http://black-hole-quran.blogsky.com/

سلام موفق باشید به وب ما هم سری بزنید نظر بدید ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد