امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

اثبات احکام مهدویّت

اثبات احکام مهدویّت

به سه روش می توان احکامی که به آن اعتقاد داریم ، را به آن اعتقاد سخن بگوییم وآن را ابلاغ و در پیشرفت آن ذرّه ای از ذرّات درخشان حیّ تعالی بر سر نوشت انسانها باشیم.

1.عقل

2.قرآن

3.روایات


1)عقل 

اگر  با عقل سخنان خود را اثبات کنیم ،تمام بشریت مشتری آن هستند

مثال:دو ، دو تا =چهار تا (در تمام نقاط جهان یکی است ، چون یک بحث عقلی است) پس اگر ما بتوانیم مفاهیم دینی خود را به قالب عقلی در آوریم همۀ عالم سخنان ما را قبول می کنند.

عدلۀ عقلی و بحث محدویت :

مثال:(آیا می توانیم با عقل ثابت کنیم که نام امام زمان مهدی«عج» هست؟

جواب:(نه چون اصلاً به عقل ربطی ندارد که بیاید ثابت کند اسم فلانی فلان  است ،عقلاً می توانیم ثابت کنیم که باید امام عصری باید باشد ، ولی نمی توان ثابت کرد اسم امام عصر«عج» از طریق عقل چه میباشد . از طریق عقل نمی توان گفت امام عصر«عج»چه زمان ظهور خواهد کرد عقل فقط کلیات را بیان می کند در جزئیات جایی ندارد.

(بعداً ان شاالله بحثی وجود خواهد داشت که در کجاها ازعقل عدله عقلی  می توان استفاده کرد.)


2) قرآن

الف)اگر ما به وسیلۀ آیات قرآنی مطلبی را اثبات کنیم ، تمام مسلمانان شیعه وسنی روی زمین تماماً چون قرآن را کتاب واحد و مورد قبول خود می دانند ،حرف  شما مورد قبول همه میباشد(ودیگر بحث شیعه وسنی وجود ندارد) پس اگر ما بخواهیم در مناطق سنی نشین از بحث محدویت سخن بگوییم ، باید به مهدویت در قرآن تسلط داشته باشیم تا وقتی پیش  آنها رفتیم به وسیله آیات قرآنی ، حرف های خود را به اثبات برسانیم تا قبول کنند.

ب)مطلب دوم اینکه معارف قرآن دو نوعند: آیاتی که نازل می شوند مصداق خواصی داشتند، یکی اینکه می گوییم؛( خداوند تبارک وتعالی می فرماید:


وَ لَقَد کَتَبنا فِی الزّبُورِمِن بَعدِ الذّکرِ انّ الارضَ یرِثِها عِبادِی الصّالِحُونَ) 1


«وهمانا ، در زبور پس از ذکر نوشتیم که زمین را بندگان شایستۀ من، به ارث خواهند برد».

، این آیه در مورد قوم بنی اسرائیل و حضرت موسی (ع) می باشد . یکی هم اینکه می خواهد در یک قانون کلّی مطرح کند. حال این آیاتی که در مورد مهدویت است به صورت اینکه بگوییم به نام ومصداقی نیست، این آیات عمدتاًدر مورد بنی اسرائیل می باشد و ما آن آیه را به مهدویت و امام عصر«عج»تطبیق می دهیم ، اصطلاحاً به این کار می گویند ما آیات قرآن را تاویل خواهیم کرد.

مثال:

قانون می گوید هر کس از چراغ قرمز ردّ شود مََثل پنجاه هزار تومان جریمه دارد، حالا وقتی شما می خواهین از چراغ قرمز ردّ بشین این قانون هنوز وضع نشده اما هنگام ردّ شدن شما وضع می شه و شما پنجاه هزارتومان جریمه می شوید و به همه بگویید که کسی که موجب وضع شدن این قانون شد شما بودید ،ولی حالا این قانون تنها برای شما نیست بلکه هر کسی از چراغ قرمز ردّ بشه پنجاه هزار تومان جریمه می شود دیگر به شما ربطی ندارد ،چون این قانون شده حالا آیه می گوید در روی زمین صالحان حکومت خواهند کرد این حرف درسته آیه در مورد حضرت موسی (ع) که صالح است گفته شده ولی در عین قانون کلّی می دهد هر کس صالح باشد خداوند حکومت را به او می دهد.


«بحث معرفی امام در قرآن بحث آینده»

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

1.انبیاء(21)، آیۀ 105

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد