امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

مهدویت در قرآن-آیاتی چند(آیه اول)


مهدویّت در قرآن


با توجه به نکات گفته شده در بحث قبلی برخی از آیات مربوط به حضرت مهدی (عج) وانقلاب جهانی آن حضرت بدین شرح است:


آیۀ اول


(وَ لَقَد کَتَبنا فِی الزّبُورِمِن بَعدِ الذّکرِانّالارضَ یرِثُها 


عِبادِیَ الصّالِحُون1


«وهمانا، در زبور پس از ذکر نوشتیم که زمین را بندگان شایستۀ من ، به ارث خواهند برد».


در این آیه به یکی از روشن ترین پاداش های دنیوی صالحان (حکومت روی زمین) ، اشاره شده است. در روایاتی چند، این رویداد مهم، در عصر ظهور حضرت مهدی (عج) دانسته شده است.


واژگان آیه


-«زبور» داود( یا به تعبیر کتاب های عهد قدیم مزامیر داود) عبارت است از:«مجموعه ای از مناجات ها ونیایش ها و اندرز های داود پیامبر(ص)»


- «ذکر»، در اصل به معنای چیزی است که مایه تذکر ویاد آوری باشد؛ ولی در این آیه – به قرینه معرفی آن قبل از زبور- به کتاب آسمانی حضرت موسی«ع»(تورات)تفسیر شده است.


- «ارض»، به مجموع کره زمین گفته می شود ؛ مگر اینکه قرینه خاصی در کار باشد.


- «ارث»؛ یعنی ، چیزی که بدون معامله وداد وستد، به کسی انتقال می یابد. در قرآن کریم گاهی به معنای تسلط و پیروزی یک قوم صالح، بر قوم نا شایست ودر اختیار گرفتن موهبت ها و امکانات آنها گفته  شده است.2

با توجه به اضافه شدن « بندگان » به «خدا» ، ایمان وتوحید آنان روشن می شود و با توجه به کلمه« صالحون » ، همه شایستگی ها به ذهن می آید : عمل وتقوا، علم وآگاهی، قدرت و قوت، وتدبیرو نظم و درک اجتماعی.


نکته مهم


بنابراین،تنها« استضعاف » دلیل بر پیروزی بردشمنان و حکومت بر روی زمین نیست؛ بلکه وجود ایمان وکسب شایستگی ها بایسته است و مستضعفان جهان تا زمانی که این دواصل  را زنده نکنند، به حکومت روی زمین نخواهند رسید.


نکته ها


1-آل محمد «ص»


در تفسیر آیۀ شریفه  از امام باقر (ع) نقل شده است:


«هُم آلُ مُحَمَّدٍ یَبعَثُ اللَهُ مَهدِیهُم بَعدَ جَهدِهِمفَیعِزُّهُم وَ


 یذِلُّ عَدُوَّهُم»؛3


«این بندگان صالح ، همانا آل محمد هستند که خداوند ، مهدی آنان را پس از کوشش ایشان مبعوث می کند . پس ایشان را عزّت داده ، دشمنا نشان را ذلیل خواهد کرد».


روشن است مفهوم این روایت ، انحصار نیست؛ بلکه بیان یک مصداق عالی و آشکار است و این تفسیر ها ، هرگز عمومیت مفهوم آیه را محدود نمی کند. بنابراین در هر زمان و در هر جا بندگان صالح خدا قیام کنند، پیروز و موفق خواهند بود و سر انجام وارث زمین و حکومت آن خواهند شد.


2-بشارت حکومت صالحان در مزامیر داود


در مزامیر داود تعبیر یاد شده و یا مشابه آن، در چند مورد دیده می شودو نشان می دهد با تمام تحریفات موجود در این کتاب ها، این قسمت همچنان از دستبرد مصون مانده است.

2-1.«...شرّیران منقطع می شوند و ما متوکلان به خداوند ، وارث زمین خواهند شد و حال اندک است که شریر نیست می شود؛ هر چند مکانش را استفسار نمایی، نا پیدا خواهد شد».4

2-2.«اما متواضعانه وارث زمین شده ، از کثرت سلامتی شادکام خواهند شد».5

2-3.«متبرکان خداوند ، وارث زمین خواهند شد؛ اما ملعونان وی منقطع خواهند شد...».6

2-4.«صدیقان وارث زمین شده،همیشه در آن ساکن خواهند بود».7

2-5.«خداوند روزهای صالحان را می داند ومیراث ایشان ابدی خواهد شد».8

در این عبارت ها، عنوان «صالحان » که در قرآن آمده، با همان تعبیر در مزامیر داود به چشم می خورد. علاوه بر این تعبیرات دیگری نیز مانند صدیقان، متوکلان، متبرکان و«صالحان» است و با احادیث قیام حضرت مهدی «عج» تطبیق می کند.


3.حکومت صالحان یکی از قوانین آفرینش


باید دانست تمام این حکومت ها، بر خلاف جهت آفرینش و قوانین جهان خلقت است و آنچه با آن هماهنگ است، همان حکومت صالحان با ایمان است. نظام آفرینش، دلیل روشنی بر پذیرش یک نظام صحیح اجتماعی در آینده است و این همان چیزی است که از آیه یاد شده و احادیث مربوط به قیام مصلح بزرگ جهانی استفاده می شود.9

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

منابع وتوضیحات:


1-انبیا(21)،آیه 105.

2- ر.ک:اعراف(7)، آیه 137.

3-محمد بن حسن طوسی(رحمه الله)کتاب الغیبة،ص184.

4-مزامیر داود، 37، بند9.

5-همان، بند11.

6-همان، 37، بند27.

7-همان،بند29.

8-همان، بند18.

9-ر.ک:ناصر مکارم شیرازی ودیگران، تفسیر نمونه، ج13، صص515-524.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد