امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

مهدویت (ویژگی های امام 2- عصمت)

برای عصمت امام ، دلائل عقلی ونقلی (از قرآن وروایات )، وجود دارد ،


مهمترین دلیل های :


عقلی عبارتند از:


الف:حفظ دین و راه ورسم دینداری،در گرو عصمــــت امام است؛


 چون امام مسوولیت حفظ دین از تحریف وهدایت دینی مردم را 


بر عهده دارد و نه تنها سخــــن او، که رفتار ام وتاییــــد وعدم او 


تاییدش نسبت به عمل دیگـران ، در رفتار جامعه تاثیر می گذارد؛


پس باید درفهم دین و عمل به آن از هر لغزشی محفوظ باشد تا


 پیروان خود را به گونه صحیح؛هدایت کند.


ب:یکی از دلایل نیاز جامعـــه به امام ، این اســـت که مــردم در 


شناخـــت دین واجرای آن،مصون ازخطا نیستنـــد . حال اگــر 


پیشوای مردم نیز چنین باشـد، چگونه می تواند مــورد اعتماد


کامل آنهاقرار گیرد؟ به بیان دیگر، اگر امام معصــوم نباشــد، 


مردم در پیــروی از او و انجــامهمــهدستوراتش ،دچار تردید 


خواهند شد.


آیاتی از قرآن نیز بر لزوم عصمت امام دلالت دارد:


یکی از آن آیات آیۀ124 سوره بقره است.


در این آیه شــریف  آمـده است که پس از مقـام نبـوت ، خداوند


 مقـام والای امامت را نیز به حضرت ابراهیم(ع)عطا فرمود.


آن گاه حضرت ابراهیم از خداوند درخواست کرد که مقام امامت


 را در نسل او نیز قـرار دهد. خداوند فرمود :عهــــد من امامــت 


به ستمــکاران وظالمان نمی رسـد ؛ یعنــی منـــصب امامـــت ، 


مخصوص آن دسته از ذرّیه ابراهیم(ع) است که ضالم نباشند.


حال با توجه به اینکه قرآن کریــم ، شرک به خدا را ظلـم بزرگ 


دانسته و نیز هر گونه تجـاوز ازدستــورات الهی(=گناه)را ظلم 


به نفس بر شمرده اسـت، هر کس در برهه ای از زندگی خود 


، مرتکب گناهی شد ه ، مصداق ظلم است و شایسته مقام 


امامت نخواهد بود.


به بیــان دیگر، بدون شـک حضــرت ابراهیـم(ع) «امامت»را 


برای آن دسته از ذرّیه خود که درتمام عمر گناه کار بوده و یا 


در آغاز ،نیکــوکار بوده و سپس بــدکار شده اند،درخواست 


نکـــرده است. بنابراین دو دسته باقی می ماند:


1 آنان که در آغاز ، گناه کار بوده اند و سپس توبه کرده 


و نیکوکار شده اند.


2 آن ها که هیچ گاه مرتکب گناهی نشده اند.


خداوند در کلام خود ، دسته اول را استثنا کرده است. نتیجه 


اینکه مقام «امامت»تنهابه دسته دوم اختصاص دارد.***


****************************

منابع:


***عیون اخبار الرضا،ج2 ،باب فی علامات الامام، ح1 ،ص192.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد