امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

قطعه ای از اشعارمربوط به حج مفرد امام حسین(ع) ورفتن ابوالفضل (ع) بر بام کعبه و دفاع از برادر و مولایشان امام حسین(ع)


ماه ذی الحجه که عباس به حج عازم شد

همه بر کعبه ولی کعبه به او محرم شد

در طوافش سخن از عقل فراتر می گفت 

در حقیقت لَکَ لبیک برادر می گفت

این ابوالفضل که از قبله فراتر می رفت

مرتضی بود که بر دوش پیمبر می رفت

علی اکبر به ثنا گویی او می آید 

چقدر منبر کعبه به عمو می آید 

خطبه خواند و همه را محو صدای خود کرد

در حقیقت همه را قبله نمای خود کرد

گفت این خانه که حق آمد و ایجادش کرد

مسجدی بود که بابای من آبادش کرد

مهدویت در قرآن - آیه دوم


مهدویت در قرآن


آیۀ دوم


(وَ نُریدُ ان نَمُنّ عَلَی الّذینَ استُضعِفُوا فِی الارضِ 


وَنَجعَلَهُم ائمَّة وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ)؛1


«و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست شده بودند، منتّ نهیم وآنان را پیشوایان[مردم]گردانیم وایشان را وارث[زمین]کنیم».

 

این آیه طبق فرمایش امام علی (ع) ، در نهج البلاغه و روایاتی چند از دیگر امامان(ع) ناظر به پیروزی مستضعفان بر مستکبران است و اینکه سرانجام، جهان از آنِ شایستگان خواهد شد.

آیه یاد شده، هرگز از یک برنامه موضوعی و خصوصی مربوط به بنی اسرائیل سخن نمی گوید؛ بلکه بیانگر یک قانون کلی برای همه عصرها و قرن ها است . این بشارتی در زمینه پیروزی حق بر باطل و ایمان بر کفر است.نمونه کامل تر آن، حکومت پیامبر اسلام (ص) و یاران آن حضرت بعد از ظهور اسلام بود.

گسترده ترین نمونه آن نیز، ظهور حکومت حق و عدالت در تمام کره زمین به دست حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

این آیه از جمله آیاتی است که به روشنی، بشارت به «ظهور» چنین حکومتی می دهد؛ از این رو اهل بیت (ع) ، در تفسیر آن به این ظهور بزرگ اشاره کرده اند.


از امام علی(ع) در نهج البلاغه آمده است:


«لَتَعطِفَنَّ الدُّنیا عَلَینَا بَعدَ شِمَاسِهَا ,شطفَ الضَّرُوسِ


 عَلَی وَلَدِهَا وَ تَلَا عَقِیبَ ذَلِکَ (وَ نُرِیدُ ان نَمُنَّ عَلَی


 الَّذیِنَ استُضـعِفُوا فِـی الارضِ وَ نَجعَلَهُم ائِمَّةً وَ


 نَجعَلَهُمُ الوارِثِینَ)»2؛


«دنیا پس از چموشی و سرکشی  - همچون شتری که از دادن شیر به دوشنده اش خودداری می کند و برای بچه اش 


نگه می دارد – به ما روی می آورد ... سپس آیه «و نرید ان نمن...» را تلاوت فرمود».


در حدیث دیگری می فرماید:


«هُم آلُ مُحَمَّدٍ یبععَثُ اللَّهُ مَهدِیهُم بَعدَ جَهدِهِم فَیعِزُّهُم 


وَ یذِلُّ عَدُوَّهُم»3؛


«این گروه آل محمد(ص) هستند ، خداوند مهدی آنها را بعد از زحمت وفشاری که بر آنان ارد می شود، بر می 


انگیزد و به ایشان عزّت می دهد و دشمنانشان را ذلیل وخوارمی کند».


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

منابع وتوضیحات:

 

1-سوره قصص(28)، آیه 5 .

2-سیّد رضی ،نهج البلاغه، ص506.

3-محمد بن حسن طوسی،کتاب الغیبة، ص184.