امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

مهدویت -چرا نام حضرت مهدی(عج)در قرآن نیامده است؟



چرا نام حضرت مهدی(عج)در قرآن نیامده است؟



در تمام آیات مهدویت از امام مهدی (عج) نام برده نشده است ؛ همانگونه که از سایــــر 


امامان به ویژه جانشین اولین جانشین پیامبر، حضرت علی(ع) نام برده نشده است. علّت 


چیست؟


اولاًچنانکه گفتیم ف شیوه قرآن در معرفی دو گونه است و معرفی به ویزگیها و صفات ،


 در مواردی گوینده را از نام بردن بی نیاز می کند؛ به ویژه در مسائل امامت  که بیــان 


ویژگی ها ی شخص امام ، صلاحیت ها وشایستگی هـای او را بـــرای امامــت آشـــکار


 می کند.*


ثانیاً گاهـــی در نــام بردن ، مانعــی مانند خطر تحــریف وجود دارد؛ چنانکه در معرفی 


شخص امــام وبردن نــام اوایــن گونه بود؛ یعنی اگر قرآن از امام علی (ع) نام می برد ،


 دشمنــان کیــنه تور و منافقــان برای حذف نام او از قرآن ، به تحریف وکم وزیاد کردن


 قرآن اقــدام می کردنــد و این ســند جاودان الهــی و آخریــن کتاب آسمانی را بی اعتبار


 می نمودند.


ثالثاً خداوند در قرآن ، نماز و زکات و حج را بیان کرده؛ اما بیان حدود و احکـــام آن ها


 را به پیامبر واگذاز کرده است و در امامت نیز، لزوم پـیروی از امام معصــوم را بیــان 


کرده؛ ولی معرفی مصادیق واشخاص آن را پیامبر حواله کرده اســت. روشــن اســت که 


این وظیفه از سوی خدا به پیامبر اکرم داده شده است، آن جا که می فرماید:



(وَانزَلنَا اِلَیکَ الذِّکرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ اِلَیهِم)**




و بر تو قرآن را نازل کردیم ، تا آنچه را برای مردم نازل شده است، برایشان بیان کنی.


پیامبر اکرم در حدیث ثقلین، عترت خود را در ردیف قرآن قرار داد و به پیروی  از آنها


 دستور داد، تا ایشان را نیز به عنوان مفسـران واقعـــی قرآن پـــس از خود به مسلمـــین 


بشناساند.


بنابراین همان گونه که سخن پیامبر در توضیح و تفسیرقرآن برای همه مسلمیـــن حجـــت 


است ، بیان امامان معصوم (ع) نیز در شرح ظاهر و باطن آیات  قرآن، حجّیــت دارد.


*در آیه ولایت (سوره مائده،آیه 55)وقتی امام علی (ع9 را با ویژگی های ایمان ونماز و


 زکات در حال رکوع معرفی می کند، او را به عنوان بنده صالحی که بین عبــادت خدا و 


انفاق نیازمندان جمع کرده الگوی دیگران قرار داده است ؛ چنانکـــه بزرگــان اهل سنــت 


مانند زمخشری در تفسیر کشاف، به آن اعتراف کرده اند.


**سوره نحل، آیه 44.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد