امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

lمهدویت - غیبت



غیبت



پس از اینکه با شخصت  منجی بزرگ عالم وتحقّق بخش آرمان آدم( ع) تا خاتتتم(ص) 


وآخرین ذخیره الهی ، حضرت حجت بن الحسن (عج) آشنا شدیم ، اکنوون درباره غیبت 


آن یگانه دوران که بخش مهمی از زندگی آن حضرت است، سخن می گوییم.


مفهوم غیبت


 اولین نکته  قابل طرح ، آن است که غیبت به معنای «پوشیده بودن از دیدگان » اســت، 


نه حاضر نبودن. بنابراین در این بخش ، از دوره ای است که امام مهـــــــــدی (عج) از 


چشمان مردمان غایب است و آن ها اورا نمی بینند و این  در حالی است که آن بزرگوار


 در بین مزدم حضور دارد و در میان ایشان  رفت وآمد می کند . این حقیقـت در روایات


 امامان معصوم (ع) به عبارات  گوناگون بیان شده است.



امیر المومنین(ع) فرمود:


سوگند به خدای علی! حجّت خدا در میان مردم هست ودر راه ها [کوچه وبازار] گام بر 


می دارد ؛ به خانه های آنها سر می زند ؛ در شرق و غرب زمین رفت و آمد می کند ؛ 


گفتار مردم را می شنود و بر ایشان سلام می کند؛ می بیند و دیده نمی شود، تا وقــــــت 


[معین] و وعده [الهی]»*



البته نوع دیگری از غیبت نیز برای آن حضرت بیان شده است.



امام صادق (ع) فرمود:


در صاحب این امر ، سنت هایی از انبیاء وجود دارد ... اما سنت او از یوسف، پنهـــان 


بودن است .خداوند بین او ومردم حجابی قرار می دهد ؛ [به گونه ای که] مـــردم او را 


می بینند ؛ ولی نمی شناسند.**




بنابراین مطابق روایات، غیبت امام مهدی(عج) ممکن است به دو گونه روی دهد:


یک: غیبت شخص وجسم؛ یعنی امام دیده نمی شود گر چه حضور دارد.


دو. غیبت شخصیت وعنوان ؛ یعنی امام دیده می شود ؛ ولی شناخته نمی گردد.

 

 

منابع و توضیحات:

·       

           *الغیبه نعمانی، باب10، ح3، ص146.

·       

           **کمال الدین وتمام النعمه، ج2، باب33، ح46، ص28.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد