امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

مهدویت - پیشینه غیبت( چرا غیبت امام زمان (عج) را یک سنت الهی است؟)



پیشینه غیبت


غیبت ونهان زیستی، پدیده ای نیست که برای نخستین بار وتنها درباره آخریـن حجـــــــت 


پروردگارروی داده باشد؛ بلکه از روایات فراوان استفاده می شود که تعدادی از پیامبران


 بزرگ الهی ، بخشی از زندگی خود را در پنهانی و غیبت بوده اند و این امر به سبــــب


 حکمت  و مصلحت خدایی بوده است ، نه یک خواسته شخصی یا مصلحت خانوادگی.


بنابراین غیبت ، یکی از سنت های * الهی است که در زندگی پیامبرانی همچون ادریــس،

 

نوح، صالح، ابراهیم، یوسف، موسی، شعیب، الیاس، سلیمان، دانیال و عیسی(ع) جریـان


 یافته است و هر یک از آن سفیران الهی به تناسب شرایط، سال هایی را در غیبت به سر

 

برده اند.**


به همین دلیل است که در روایات، غیبت حضرت مهدی(عج) یکی از سنت های پیامبران


 دانسته شده است.



امام باقر (ع) فرمود:


در صاحب این امر سنت هایی از چهازتن  از پیامبران وجود دارد ...اما سنتـــــی که از 


یوسف پیامبر دارد، غیبت است.***

 

 

·         *قرآن کریم  در سوره های متعددی  از جمله غافر، آیه58؛ فتح،آیه23 و اسراء، آیه

       

         77 از سنت الهی سخن گفته است . از مجموع  این ها استفاده می شود  که مقصود از

        

         سنت الهی ، قوانین ثابت واساسی  الهی اســـــــت که هرگز در آن ، دگرگونـــی روی

        

         نمی هد . این قوانین ، هم بر اقوام گذشته حاکم بوده است و هم بر اقوام امروز و آینده

                  

         حکومت خواهد کرد ( تفسیر نمونه، ج17، ص435،با تلخیص).

·        

          **کمال الدین وتمام النعمه، ج1، باباول تا هفتم، ص254تا300.

·       

          ***کمال الدین وتمام النعمه،ج1، باب32، ح6، ص326. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد