امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند
امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

امام زمان «عج»( بهشت اهل بیتیان)

مربوط به چهارده معصوم و آشنایی باگل سر سبدامام زمان(عج)و دوران انتظار تا جلو گیری شود از فتنه دشمنانی که خود را در لباس دوست جلوه می دهند داعش و وهابیت که تا دیروز امام زمان نمی شناختند شیعه می کشتند الان هم می کشند تا خود رابه جای یاران آن مصلح جلوه دهند

مهدویت - شرایط ظهور - ب. رهبری



شرایط ظهور

 

ب.رهبری


درهمه قیام ها، نیاز به رهبر از ابتدایی ترین ضرورت های قیام شمرده می شود. هر

 

چه قیام، وسیع ترو دارای اهداف بلندتری باشد، نیاز به رهبری توانا و متناسب با آن


 اهداف بیشتر احساس می شود.


در مسیر مبارزه جهانی با ظلم و ستم و حاکمیت عدالت ومساوات در کره زمین وجود


رهبری آگاه و توانا ودلسوز که ازمدیریتی صحیح وقاطع برخوردار باشد، رکن اصلی


واساسی انقلاب است. حضرت مهدی(عج) که عصاره انبیا واولیا است به عنوان رهبر


قیام بزرگ زنده وحاضر است،او تنها رهبری است که به دلیل ارتباط با عالم غیب، به


همه هستی وروابط موجود درآن آگاهی کامل دارد و داناترین انسان های زمان خویش


 است.



پیامبر اکرم(ص) فرمود:


آگاه باشید که مهدی(عج)وارث تمام علوم است و بر تمام دانش ها


 احاطه دارد.*



او یگانه رهبری است که ازهمه قید وبندها آزاد بوده وتنها دل درگرو رضایت آفریدگار


عالم دارد؛ بنابراین قیام و حکومت جهانی از نظر رهبر وپیشوا نیز در بهترین شرایـط


 قرار دارد.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

منابع:

·        

    معجم احادیث الامام المهدی ، ج7، ح1551، ص205.



اشعار مولا بقیة الله(عج)

 

ای شهریار محتشم / وی صاحب فضل و کرم


قوی گوزلریم اوسته قدم/ یابن الحسن یابن الحسن


 


برج عدالت ماهی سن/ دنیا وعقبا شاهی سن


هر دردیمون آگاهی سن/ یابن الحسن یابن الحسن


 


سن فاطمه عیساسی سن / حقین ید بیضاسی سن


زیبالرین زیباسی سن/ یا بن الحسن یابن الحسن




قربان اولوم گوز یاشیوه / حُسنون چکن نقاشوه


گلسن دولاننام باشوه/ یابن الحسن یابن الحسن


 


عالم قاپوندا بنده دی/ حُسنوندن آی شرمنده دی


چشم امیدیم سنده دی/یابن الحسن یابن الحسن

 



رحمت هماسی سن آقا /دیللر صفاسی سن آقا


دردلر دواسی سن آقا / یابن الحسن یابن الحسن

 

اشعار مربوط به صاحب زمان(عج) خون دل خوردن های امام عصر(ع)


آچ عدالت پرچمین دنیایه یا صاحب زمـــــــــان


حقون اوسته سالدی باطل سایه یا صاحب زمان


 


بیز آقا دیلن توسل ایـــــتدوک  عمّون زینبـــه


بیر گونی شاید بیزه باخسیــــن او والا مرتــــبه


آند اولا جدون حسینه دوشموشوق تاب وتبــــه


دشمنون چکمش بیزی اغوایه یا صاحب زمان


 


جدوون یاسین دتورسان سنده بیزده فرقی وار


گوز یاشون قانه قاتورسان سنده بیزده فرقی وار


کامه البتده چاتورسان سنده بیزده فرقی وار


ائتمشوق گوز یاشینی سرمایه یا صاحب زمان




بیز سنی ویروق قسم شاه شهیدان قانــــــــــنه


اکبر شهزادنون قانه بویانمیش جاننــــــــــــــه


اصغر شش ماهونون یانمیش لب عطشاننــــه


چون ابوالفضله اولوب همپایه یا صاحب زمان




بیز سنی ویروق قسم نازلی رقیون جاننـــــــه


چوخ دیدی اکبر ولیکن یتمه دی جانا ننـــــــه


هی دیدی عمّه منی گوندر بابامون یاننـــــــه


اولمادی اما عمل سودایه یا صاحب زمــــان




بیز سنه دنیا بیلور مولا اورکدن عاشقــــوک


عشقمیزده نقصیمیز واردور اگر نالایقـــــوک


آند اولا زهــرایه مولا عشقمیزده صادقـــوک


ایت کمک غالب اولاق اعدا یه یا صاحب زمان



بیز سنی ویروک قسم بتولون گزلین قبرینه


قلبیده مولا علینون بی نهایت صبریــــــــنه


یا که عمون زینبون قلبینده محنت ابرینــــــه


باشیمزدان کسمه سنده سایه یا صاحب زمان



خُمسنی ویرمور مسلمانلار سنه اولموش عیان


سینماده یا که رستوراندادی نســـــــل جوان


بلمورم آخر ندن بیدار اولمور شیعیـــــــان


بیر گلن یوخدور صف تقوایه یا صاحب زمان




مهدویت - شرایط ظهور-الف . طرح و برنامه


شرایط ظهور


مهم ترین زمینه های قیام وانقلاب جهانی  امام مهدی(عج)چهار چیزاست که هر یک


را جداگانه بررسی می کنیم:

 

الف.طرح و برنامه


روشنن است که هر قیام و حرکت اصلاحی به دو برنامه نیاز دارد:


1.برنامه ای جامع برای مبــارزه با ناهنجاری هــای موجود از طریق ســازمــاندهی


 نیروها.


2.قانونی کامل ومتناسب باهمه نیازهای جامعه که ضامن تمام حقوق فردی واجتماعی


 در یک نظام عادلانه حکومتی باشد و حرکت رو به رشد اجتماع را برای رسیـدن به 


وضعیت آرمانی، ترسیم کند.


تعالیم قرآن کریم و سنّت معصومان (ع) که همــان اسلام ناب است، به عنوان بهترین


قانون و برنامه در اختیار امام عصر(عج) است و آن حضرت بر اســاس این منشــور


جاوید الهی عمل خواهد کرد.*آیات قرآن، توسط خداوند بزرگ که آگاه به تمام زوایای


حیات آدمی و نیازهای مادی ومعنوی اوست نازل شده است؛ بنابراین انقلاب جهانی او


از نظر برنامه وقــانون حکومتی، دارای پشتوانه ای بی نظیر است و با هیچ حرکت و


جنبش اصلاحی دیگری قابل مقایسه نیست. شاهد این ادّعا آن است که جهان امروزپس


از تجربه قوانین بشـری، به ضعف وسستی  آن ها اقرارو اعتراف کرده و به تدریــج،


آماده پذیرش قوانین آسمانی شده است.


«آلوین تافلر» مشــاور سیــاستمداران آمریکا برای حــل این بحران و اصلاح جــامعه 


جهانی، نظریه«موج سوم»** را ارائه کرده است؛ ولی درعین حال، اعترافات شگفت


آوری در این باره مطرح می کند:


فهرست مشکلاتی که جــامعه ما(غرب) بــا آن مواجه است، تمــامی نــدارد. بــا دیــدن 


فروپاشی پیاپی نهادهای تمدن صنعتی در حال نزاع به درون غرقاب بی کفایتی وفسـاد،


 بوی انحطاط اخلاقی آن نیز مشام را می آزارد. در نتیجه، موج نــا خشنودی و فشــار 


برای تغییرات، فضا را انباشته است.


در پاسخ به این فشارها، هزاران طرح ارائه می شود که همگی ادعــا دارند اســاسی و


بنیادی یا حتی انقلابی اند؛ اما بارها وبارها، مقررات و قوانین، طرح ها ودستورالعمل


 های جدید – که همگی به منظور حل مشکلات ما تهیه وتدوین شده اند – کمانه میکنند


 و بر وخامت مشکلات ما می افزایند و این احسـاس عجز ویــاس را دامن می زنند که 


هیچ فــایده ای ندارد و موثر نیست. این احساس برای هر نظــام دموکراسی خطرنــاک


 است و نیــاز شدید به وجود مرد سوار براسب سفید ِ ضرب المثل ها را هر چه بیشتر


 دامن می زند.***

 

 

منابع وتوضیحات:


*امام باقر(ع) در توصیف امام مهدی(عج) فرمود:«یَعمَلُ بِکتابِ


 الله، لایَری مُنکراً الاّ اَنکَرَهُ؛ اوبر اساس کتاب خدا عمل خواهـد


 کرد و هیچ بدی را نمی بیند، مگر اینکه آن را انکار می کنـد»


(کافی، ج8، ش597، ص396).   



**وی معتقد است تــا به حال دو انقلاب کشــاورزی و صنعتی


 تحول عظیمــی در جهان ایجـاد کرده و موج ســوم که انقلاب 


الکترونیکی و فرا صنعتی استف در راه است.



***به سوی تمدن جدید، ص96و 97.




مهدویت - شرایط ظهور



شرایط ظهور

 

مقدمه


ظهورامام مهدی (عج) شرایط و نشانـــه هایی دارد که از ان به عنــوان زمینــه های 


ظهور و علائم آن یاد می شود . تفاوت این دو آن است که زمینه ها در تحقـق ظهور


 تاثیر واقعی دارند، به گونه ای که با فراهم شدن آن ها ظهور امام اتفـاق می افتــد و 


بدون آن ها ظهور نخواهد بود؛ ولی علائم در وقوع ظهور نقشی ندارنـد، بلکـه تنهــا


 نشانه هایی هستند که به وسیله آن ها می توان به اسل ظهور یا نزدیک شدن آن پـی 


برد.


با توجه به تفاوت یاد شده، به خوبی می توان دریافت که زمینه ها وشرایط نسبـت به


علائـم و نشانه ها از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ بنابرایـن لازم اسـت بیـش از آنکه 


به دنبال علائم هستیم به زمینه ها توجه کنیم و در حد توان خود در تحقق آن بکوشیم


به همیــن سبب ما ابتدا زمینه هاوشرایط ظهـور را توضیـــح می دهیــم ودر پایان به 


اختصار، برخی از علائم ظهور را بر می شمریم.


زمینه های ظهور


هر پدیده ای در جهــان با فراهــم آمــدن شرائــط و زمینـه های آن به وجود می آید و 


بدون تحقق زمینه ها، امکان وجــود برای هیــچ موجــودی نخواهــد بود . هر زمینی 


قـابلیت پرورش دانه را نــدارد و هــر آب وهــوایی منــاسب رشــد هر گیــاه ونبــاتی 


نیســت. کشــاورز، وقتــی می تــوانــد انتظـار برداشت خوب از زمین داشته باشد که


 شرایط لازم را برای به دست آمدن محصول فراهم کرده باشد.


بر این اساس، هر انقلاب ورویداد اجتماعی نیز به زمینه ها و شرایط آن بستگی دارد.


همان گونه که انقلاب اسلامی ایران نیز با فراهم آمدن مقدمات آن به پیروزی رسیـــد،


 قیام و انقلاب جهـانی امام مهدی (ع) که بزرگ ترین حرکت جهــانی اســت نیز پیرو 


همین اصل است و بدون تحقق زمینه ها وشرایط آن به وقوع نخواهد پیوست.


مقصود از این سخن، آن است که تصور نشود امر قیام وحکومت امـام مهدی(عج) از 


روابط حــاکم بر جهــان آفرینش مستثنــا است و حرکت اصلاحی آن بزرگوار از راه 


معجزه و بدون اسباب و عوامل عادی به سرانجام می رسد؛ بلکه براساس تعالیم قرآن 


وپیشوایان معصوم، سنّت الهی بر این قرار گرفته که امور عالم را از مجرای طبیعی 


وعلل واسباب عادی انجام گیرد.


امام صادق (ع) فرمود:

 

خداوند، امتنــاع دارد ازاینکه امور را جز ازراه اسبــاب [ آن] 


فراهم آورد.*



ودر روایتی دیگر نقل شده است که شخصی به امـــام باقر(ع)


عرض کرد:


« می گویند زمانی که امام مهدی (عج) قیام کند،همه امور بر 


وفق مراد او خواهد بود».


حضرت فرمود:


«هرگز چنین نیست . قسم به آن کس که جانم در دست اوست!


 اگر بنا بود برای کسی کارها خود به خود درست شود، همانا


 برای رسول خدا(ص)چنین می شد».**


البته سخن فوق بدین معنا نیست که در قیام بزرگ مهدی، امدادهای غیبی و آسمانی


آسمانی وجود نخواهد داشت؛ بلکه مقصود، آن اســت که در کنار امدادهای الهـــی،


زمینه ها و عوامل و شرایط عادی نیز باید فراهم شود.



با این مقدمه ابتدا باید زمینه های ظهور را بشناسیم و سپس درراه تحقّق آن ها گام 


برداریم.

 

 

 

 

منابع و توضیحات:


*کافی، ج1، باب معرفه الامام والرد الیه، ح7، ص182.


**الغیبة نعمانی، باب15، ح2،ص399.